Co brać pod uwagę przy wyborze billboardu?

Co brać pod uwagę przy wyborze billboardu?

Podstawowym zadaniem reklamy zewnętrznej jest dotarcie do potencjalnych odbiorców, przebywających poza miejscem swojego zamieszkania. Do najbardziej popularnych form tej reklamy zalicza się billboardy reklamowe. Są to duże tablice lub plakaty, które umieszcza się na budynkach lub specjalnie przygotowanych słupach. Odpowiednio zaprojektowane i wykonane skutecznie przyciągają uwagę otoczenia.

Właściwa lokalizacja i format billboardu

Przy wyborze billboardu należy przede wszystkim zwrócić uwagę na jego lokalizację. To od miejsca ulokowania reklamy w dużej mierze zależy jej skuteczność. Najlepiej wybrać okolice o dużym natężeniu ruchu kołowego lub pieszego. Im więcej osób będzie miało okazję zobaczyć baner, tym większa szansa na sukces całej kampanii reklamowej. Istotne jest nie tylko miejsce, ale również sposób ustawienia. Reklama powinna być skierowana centralnie w stronę potencjalnych obserwatorów. Warto również zwrócić uwagę na wymiary billboardu. Odpowiednio dobrany rozmiar sprawia, że baner jest czytelny i widoczny z dużej odległości. Dzięki temu potencjalny klient nie będzie musiał wytężać wzroku, by dostrzec treści umieszczone na reklamie.

Chwytliwe hasło i jakość wykonania

Nawet najlepsza lokalizacja nie pomoże, jeżeli prezentowana na billboardzie treść będzie nudna i nieatrakcyjna. Dlatego też przygotowanie reklamy warto zlecić profesjonalnym agencjom reklamowym, które mają odpowiednie doświadczenie w tworzeniu chwytliwych i przyciągających uwagę banerów. W tym wypadku istotne znaczenie ma zarówno treść, grafika, jak i kolorystyka. Hasło musi być krótkie i chwytliwe, a użyte obrazy i kolory muszą ze sobą współgrać, tworząc spójną i atrakcyjną wizualnie całość. Podczas tworzenia billboardu warto także zwrócić uwagę na jakość jego wykonania. Użycie nieodpowiednich materiałów sprawi, że kolory szybko wypłowieją pod wpływem opadów atmosferycznych i promieniowania UV, a cała reklama przestanie być atrakcyjna wizualnie i zamiast przyciągać klientów, będzie negatywnie wpływać na wizerunek firmy.

Sprawdź także: Kasetony reklamowe, Totemy reklamowe