Jakie wymiary powinny mieć tablice reklamowe? 4

Jakie wymiary powinny mieć tablice reklamowe?

Obecnie billboardy oraz reklamy uliczne są wciąż głównym rozwiązaniem stosowanym w marketingu. Dlatego jednym z ważniejszych zagadnień jest dobranie odpowiedniego rozmiaru, kształtu czy koloru, tak aby reklama się wyróżniała.

Rodzaje billboardów

Istnieje kilka standardów, które zostały wyznaczone do różnego typu reklam:

– 1,2×1,8 m tzw. citylighty, najczęściej spotykana na wiatach przystanków miejskich, wolnostojące na latarniach

– 6 m2, 3×2 m metro billboard, zazwyczaj ustawiany w miejscach o dużej gęstości ruchu.

– 12 m2, 5,04×2,38 m tak zwany europlakat

– 12,5 m2, 5×2,5 m bliższe metrycznemu układowi miar

– 18 m2, 6×3 m często widywany w sąsiedztwie ulicznym

– 36 m2, 12×3 m lub 48 m2, 12×4 m budowane przy drogach szybkiego ruchu i autostradach

– Gigaboard, Mamutoboard, Bigboard największe typy konstrukcji spotykane w reklamach wielkoformatowych, wielka oświetlona tkanina rozciągnięta na specjalnym rusztowaniu, wykonana na specjalne życzenie klienta. Dostępne w rozmiarach od 8×3 m do nawet 24×8 m, dlatego można je dostosować do potrzeb dowolnego projektu.

Jak wybrać baner reklamowy?

Wszystko w zależności od posiadanych środków pieniężnych oraz umiejscowienie danej reklamy. Jeżeli tablice reklamowe mają się znajdować w miejscu o dużym zagęszczeniu, to warto wybrać baner o większych wymiarach. Nawet kosztem zwiększenia wydatków, ponieważ daje możliwość wielokrotnego zwrotu z inwestycji. Firmy i przede wszystkim korporacje stać na wykupienie kilku miejsce w mieście, aby ustawić billboardy, natomiast osoby indywidualne lub posiadające mały budżet już nie. Wobec tego lokalizacja odgrywa równie istotną rolę co rozmiar. Może zamiast wybierać citylighty i umieszczać je każdym przystanku, czy słupie lepiej wykorzystać jeden Megabillboard w dogodnej strefie o dużym skupisku ludzi. Należy pamiętać, że sama wielkość niczego nie załatwi, reklama musi przyciągać wzrok, czasami hipnotyzować.Niezwykle ważny jest kolor oraz hasła zastosowane na powierzchni plakatu. Ostateczna decyzja zależy oczywiście od zleceniodawcy, ale powinien wiedzieć o takich wskazówkach, ponieważ mogą zmienić wynik całej inwestycji na pozytywny.