Zdaniem wielu specjalistów tradycyjny marketing przestaje być skuteczny i jest szybko wypierany przez marketing elektroniczny. Obecnie największą szansę na odniesienie sukcesu mają firmy, które promują się przez media społecznościowe. Okazuje się jednak, że na wiele osób nadal bardziej działa ciekawy billboard i plakat, niż nowatorska reklama internetowa.
Trwały efekt wizualny
Marketing w tradycyjnej formie ma wiele zalet, o których nie należy zapominać. Jedną z najważniejszych jest trwałość. Firma, która decyduje się na umieszczenie na ulicach miast billboardów może mieć pewność, że będą one widoczne przez cały czas trwania kampanii reklamowej. Nikt nie usunie reklam z otoczenia bez względu na to, czy treści które zawierają są interesujące i wartościowe, czy też nie. W przypadku marketingu internetowego sytuacja wygląda inaczej. Użytkownicy mogą zwykle zamykać niechciane reklamy i często z tej możliwości korzystają. Korzystanie z tradycyjnych form reklamy outdoorowej takich jak szyldy, bannery, totemy reklamowe, czy też neony to skuteczny sposób na zwiększanie rozpoznawalności firmy oraz jej marki.
Materialność oferty
Podstawową przewagą tradycyjnego marketingu nad marketingiem cyfrowym jest jego materialność. Produktów oferowanych w sklepach internetowych, czy też mediach społecznościowych nie można dotknąć, ani poczuć. Tymczasem dotyk, węch czy smak to ważne zmysły, które bardzo często wpływają na decyzje zakupowe. Firma korzystająca z tradycyjnego marketingu może organizować eventy, czy prezentacje podczas których klienci zapoznają się z oferowanym produktem. Takich możliwości nie daje zakup na odległość. Zwiększeniu sprzedaży sprzyja również bezpośredni kontakt sprzedawcy z klientem. Ton głosu, zachowanie sprzedawcy to elementy, które mogą zachęcić do zakupu. Takich efektów nie uzyska się podczas wirtualnej rozmowy z internetowym konsultantem. Wirtualny sprzedawca wzbudza zdecydowanie mniejsze zaufanie od żywej osoby, z którą rozmawia się twarzą w twarz. Zaletą korzystania z tradycyjnych narzędzi marketingowych jest również możliwość rozdawania klientom różnego rodzaju materialnych upominków i gadżetów. Marketing elektroniczny takiej możliwości nie daje.