Co to jest reklama zewnętrzna?
Z angielskiego outdoor advertising, a więc zewnętrzny typ reklamy umieszczany poza miejscem zamieszkania klienta. Taką reklamę możemy spotkać na co dzień w miejscach o dużym natężeniu ruchu. Są to zatłoczone od korków drogi, galerie handlowe czy strategiczne punkty miast. Celem reklamy zewnętrznej jest przede wszystkim dotarcie do klienta, a następnie udostępniania jej przekazu.
Najpopularniejsze nośniki reklamy zewnętrznej
W dobie współczesnych technologii mamy wiele nośników reklamy zewnętrznej. Jedne są bardziej popularne inne nieco mniej. Każdy z nich ma jednak swoje zastosowanie. Najczęściej spotykaną formą są z pewnością wszędobylskie billboardy reklamowe. Słowo billboard w przekładzie z j. angielskiego oznacza tablicę dużych rozmiarów, która czasem jest podświetlana na budynkach lub zawieszona na słupach.
Citylight to reklama zewnętrzna, którą często spotkać możemy na przystankach autobusowych i tramwajowych. Zamontowanie jest na wiatach w tym miejscu sprawia, że jest bardzo dobrze widoczna zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym. W ten sposób doskonale możemy promować swój brand.
Ciekawym typem są reklamy dmuchane. Wyróżniają się one łatwym montażem, są lekkie, efektowne i mają dużą powierzchnię nośną. Bardzo często możemy spotkać tego typu reklamy podczas wydarzeń sportowych i kulturalnych.
Reklamy wielkoformatowe to zdecydowanie najskuteczniejsza z wszystkich typów reklam. O jej sile stanowi powierzchnia nośna. Jej przekaz jest niezwykle donośny. Duże rozmiarowo tablice skupiają, a wręcz przyciągają niczym magnes wzrok przechodniów.
W tym artykule wymieniliśmy tylko niektóre typy reklam. Szerzej postaramy się zaprezentować inne rodzaje reklamy zewnętrznej w kolejnych publikacjach. Zachęcamy do czytania bloga i poszerzania swojej wiedzy.
Sprawdź także: Szyldy reklamowe Poznań | Dystanse do tablic reklamowych | Kasetony podświetlane Poznań | Litery 3D Poznań | Totemy Poznań