Dlaczego opłaca się inwestować w reklamę wielkoformatową?

Dlaczego opłaca się inwestować w reklamę wielkoformatową?

Bez odpowiednio przeprowadzonych działań marketingowych żadna firma nie pozyska klientów. Strategie poszczególnych marek znacząco różnią się jednak między sobą. Istnieją przedsiębiorstwa, które stawiają jedynie na reklamę internetową. Inne wolą inwestować w formy, które będą widoczne w przestrzeni publicznej. Jedną z nich jest reklama wielkoformatowa. Dlaczego to rozwiązanie jest opłacalne?

Po pierwsze: widoczność

Gdy myślimy o billboardach, pierwszą zaletą, którą wymieniamy, jest najczęściej ich rozmiar. Nie ma najmniejszych wątpliwości, że tak duży format zostanie dostrzeżony. W zależności od tego, jakiego rodzaju usługi oferujemy, powinniśmy zastanowić się, jaki rodzaj lokalizacji będzie dla nas najkorzystniejszy. Do wyboru mamy między innymi ściany wysokich budynków w miastach lub przestrzeń przy autostradach i drogach szybkiego ruchu. Wzrok kierowcy na naszej reklamie prawdopodobnie zatrzyma się na krótszą chwilę niż spojrzenie przechodnia. Ważne jest więc, aby komunikat, który chcemy przekazać, był zwięzły oraz zrozumiały.

Po drugie: zasięg

Kolejnym niewątpliwym plusem wielkoformatowej reklamy jest jej zasięg. Stosunkowo niskim nakładem cenowym możemy trafić do setek, a nawet tysięcy potencjalnych klientów. Pomyślmy, jak duża liczba samochodów minie nasz billboard tylko jednego dnia, jak wielu pieszych zwróci w tym samym czasie uwagę na ogromny plakat w centrum aglomeracji miejskiej. W trakcie każdej dyskusji, której tematem są wady i zalety reklamy, to właśnie zasięg jest kwestią najgorętszą. W przypadku wielkich formatów nie musimy się o to w ogóle martwić.

Po trzecie: efektywność

Na widoczności oraz zasięgu lista mocnych stron reklamy wielkoformatowej się nie kończy. Należy dopisać do niej jeszcze efektywność. Aby billboard zaowocował jednak oczekiwaną reakcją ze strony konsumentów, musimy dopracować go w najdrobniejszym szczególe. Jeżeli chcemy, by potencjalny klient trafił do naszego sklepu stacjonarnego, w widocznym miejscu umieśćmy jego adres oraz ewentualne wskazówki dojazdu. Gdy celem jest zachęcenie odbiorcy do zakupów online, na plakacie musi znaleźć się adres strony internetowej.