Dziś wielu przedsiębiorców stara się skutecznie inwestować w wizerunek i marketing swojej firmy. Jak mawia klasyk – „reklama jest dźwignią handlu”. Omówmy zatem dziś jedną z najbardziej popularnych form reklamy zewnętrznej jaką jest billboard.
Zalety tablic reklamowych
Tablice reklamowe to najbardziej powszechnie występujące materiały promocyjne w przestrzeni publicznej. Zlokalizowane są zazwyczaj wzdłuż największych arterii miejskich. Ich podstawową zaletą jest zasięg. Kiedy tablica reklamowa jest zlokalizowana w atrakcyjnym punkcie może mieć wpływ na późniejszą konwersję i proces zakupowy danego produkty czy usługi. W obecnym czasie – zwłaszcza marki duże i powszechne muszą być widoczne w przestrzeni publicznej. Plusem takiej formy marketingu jest również to, że trafiają one praktycznie do każdej grupy społecznej i wiekowej. Jest to także tańsza forma promocji niż np. reklama w poczytnym piśmie czy telewizji.
Wady tablic reklamowych
Nic na świecie nie jest idealne więc i w przypadku billboardów możemy znaleźć kilka minusów. Do największego z ich jest fakt, że aktualnie nastała tendencja społeczna polegająca na niechęci do stawiania w miastach na tego typu reklamy. Ruchy miejskie walczą o to aby odsłonić miasta, które zasłaniają największe tablice reklamowe. Fakt jest taki, że wiele z takich reklam szpeci wspólną przestrzeń co także wpływa na negatywnie na ich ostateczny odbiór.
Gdzie stawiać zatem na billboardy?
Przede wszystkim warto stawiać billbordy reklamowe w miejscach ruchliwych. Dobrym pomysłem są tu węzły komunikacyjne lub stałe trasy środków komunikacji publicznej. Dobrze jest także aby reklama była w zasięgu wzroku kierowców, pasażerów oraz pieszych. Jeżeli w pobliżu danej reklamy znajduje się szkoła, kościół lub podobne miejsce warto ograniczyć się do reklamy prostej i stonowanej. Billboardy bardziej kontrowersyjne powinny być stawiane przy dużych traktach, ewentualnie przy centrach rozrywkowych.
Zasady skutecznej reklamy
Najważniejsze przy inwestycji w reklamę jest to aby nie przeinwestować. Reklama ma wzmocnić naszą widoczność i rozpoznawalność. Ważne jednak aby nie przesadzić z formą bo cały czas to przekaz sprzedaje. Forma jedynie zawraca na siebie uwagę. Ważne aby treść reklamy odnosiła się do wartości naszego przedsiębiorstwa. Zawsze pamiętajmy, że zła i nieprzemyślana reklama może przynieść nam więcej start niż zysków.