Dlaczego warto inwestować w reklamy świetlne?

Jak zwrócić uwagę przechodniów?

Reklama jest potężnym narzędziem marketingowym. To ona wpływa na sukcesy i porażki wielkich firm, które wprowadzają na rynek nowy produkt. Coraz częściej do reklamy wykorzystywane są media masowe. Nie bez powodu powstało wiele nowych zawodów, które zajmują się właśnie tym zagadnieniem. Ale nie oznacza to, że tradycyjna forma reklamy już się nie sprawdza.

Dobra reklama zewnętrzna

Chociaż żyjemy szybko i najczęściej poruszamy się po mieście komunikacją kołową lub miejską, to wciąż rozglądamy się dookoła siebie. Stojąc w korkach, obserwujemy otoczenie dookoła i wyłapujemy nieświadomie każdy przekaz reklamowy, który widzimy. Dlatego reklama wielkoformatowa wciąż ma tak wielu zwolenników i wciąż jest tak pożądana. Odpowiednio zaprojektowana sprawi, że coś zostanie nam w pamięci i być może będziemy chcieli tego poszukać. A jakie są formy reklamy zewnętrznej? Najczęściej są to billboardy oraz reklamy wyświetlane na telebimach. Ponieważ zwykle znajdujemy się w pewnej odległości, reklama musi być dobrze czytelna z daleka. Reklamodawcy stawiają zwykle na kontrastowe kolory i nasycone barwy, co lepiej zapada w pamięć. Ważne jest także chwytliwe, krótkie hasło, które przybliży potencjalnemu klientowi dany produkt. Również użycie na billboardzie czerwonego koloru, lepiej przyciągnie naszą uwagę. Łatwiej jest zareklamować produkt na telebimie. Mrugający, podświetlony ekran doskonale zwróci naszą uwagę, nawet podczas nieco szybszej jazdy. Jednak w tym wypadku reklama zapewne będzie współdzielona z innymi ogłoszeniami, co skróci czas jej przekazu. Oprócz wymienionych wyżej, spotykamy się także z nieformalnymi reklamami zewnętrznymi. Są to wszelkiego rodzaju plakaty i banery rozwieszone na parkanach, balkonach lub drzewach. Zwykle pełnią funkcję reklamy czasowej i szybko znikają. Wszelkie inwestycje mieszkaniowe są reklamowane właśnie w taki sposób. Ogrodzenie placu budowy jest zaklejone wizualizacjami architektury, która ma powstać w danym miejscu.

Wydawać by się mogło, że reklama zewnętrzna to już przeżytek. Jednak dopóki poruszamy się po mieście, będzie ona miała swoją rację bytu. Taka reklama również wpływa na naszą podświadomość. Musi być jednak dobrze zaprojektowana, abyśmy po pewnym czasie byli w stanie przypomnieć sobie produkt, który reklamowała.