Prowadzisz własną firmę w Poznaniu i zależy Ci na tym, by lepiej dotrzeć do klientów? Jakie są najlepsze sposoby na lokalną reklamę działalności gospodarczej i co może pomóc Ci w docieraniu do kolejnych osób zainteresowanych Twoimi produktami i usługami? Przyjrzymy się kilku sposobom na sprawdzoną reklamę w mieście.
Najlepsze formy
Wśród dobrze znanych i skutecznych sposobów na promocję firmy lokalnie, możemy wyróżnić reklamę:
- ulotkową, która pozwala dotrzeć do klientów w bliskiej okolicy
- wizualną w mieście. W tej kategorii możemy mówić o bezpośredniej widoczności siedziby firmy z ulicy oraz o działaniach zmierzających do jej rozpoznawalności na mieście. W punkcie pierwszym sprawdzi się wyrazista elewacja oraz duży szyld, czy elektroniczne, podświetlane kasetony, które będzie świetnie widać nawet nocą. Na przykład dobrej jakości kasetony reklamowe Poznań oferuje w wielu ciekawych wariantach. W części drugiej: reklamy wizualne w różnych punktach miasta (plakaty, reklamy na słupach ogłoszeniowych, billboardy w dobrze widocznych punktach itd)
- w regionalnym radio czy gazetach z regionu. Tu dobrym pomysłem mogą być reklamy sponsorowane, tekstowe, formy wywiadu z właścicielem firmy, publikacje historii firmy i jej dokonań
- w mediach społecznościowych, jak np. Facebook czy Instagram, która stargetowana jest tak, by docierać wyłącznie do mieszkańców danej miejscowości i okolic (czy innego regionu, gdzie prowadzona jest działalność firmy
Jak Cię widzą, tak Cię piszą
To stare powiedzenie ma szczególne znaczenie w biznesie lokalnym. Firma, która daje się zobaczyć i dobrze zapamiętać, zawsze zyskuje więcej niż konkurencja. Systematyczne budowanie wizerunku marki, podkreślanie jakości jej uslug, troski o klienta oraz czysto wizualnego docierania do podświadomości poprzez obraz, światło, i kolory – to rzeczy, które w długofalowy sposób budują zaufanie do danego przedsiębiorstwa i jego produktów. Jeśli zależy Ci na rozwoju firmy, zawsze pamiętaj o tym, że aby klient dowiedział się o firmie i chciał do niej przyjść, musi wiedzieć, że ona istnieje. A tę świadomość buduje właśnie odpowiednio przygotowana reklama lokalna oraz inne formy regionalnych kampanii.