Jak zaprojektować dobry billboard?

Jak zaprojektować dobry billboard?

Każdy właściciel firmy lub prezes spółki wie doskonale, że inwestowanie w reklamę popłaca. Strategia marketingowa marki jest kwestią indywidualną. Niektórzy wolą reklamować się jedynie w Internecie, inni chcą być widoczni także poza nim. Jedną z częściej wykorzystywanych form jest billboard. Aby jednak jego pojawienie się w przestrzeni publicznej przyniosło rezultaty, musi być on dobrze zaprojektowany. Przedstawiamy kilka wskazówek, jak to zrobić.

Klarowny przekaz

Fakt, że billboard jest reklamą wielkoformatową, nie oznacza, że powinniśmy zamieszczać na nim długi tekst. Przekaz, który się tu znajdzie, ma być jasno skonstruowany. Wzrok ewentualnego odbiorcy naszych usług zatrzyma się na reklamie jedynie na kilka sekund, w trakcie jazdy samochodem czy spaceru po mieście. Dobrym rozwiązaniem jest stworzenie intrygującego sloganu, który zapadnie w pamięć i sprawi, że przechodnie będą chcieli dowiedzieć się czegoś więcej na nasz temat. To właśnie takie billboardy w Poznaniu odnoszą największe sukcesy. Dwa dobrze dobrane słowa prawdopodobnie okażą się dużo cenniejsze niż dłuższe, utarte zwroty.

Wysoka jakość

Szata graficzna jest równie ważna co główny komunikat. Zadbajmy zatem także o efekt wizualny billboardu. Liczba obecnych na nim elementów musi być wyważona. Kolor tła oraz rozdzielczość zdjęć również nie są bez znaczenia. Nieestetyczny plakat reklamowy na pewno nie przekona do nas potencjalnych klientów. Billboard musi być więc dopracowany w każdym szczególe, tak samo jak oferta naszej firmy.

Widoczność marki

Nawet klarowny przekaz oraz oprawa graficzna na najwyższym poziomie nie przyniosą nam zysków, jeżeli billboard nie będzie jednoznacznie utożsamiany z naszą marką. Oznacza to, że nasza komunikacja musi być spójna. Zadbajmy o to, aby znalazło się tu zarówno nasze logo jak i logotyp. Kolory marki z innych materiałów reklamowych również powinny korespondować z billboardem. Jeżeli jego zadaniem jest przyciągnięcie klientów do sklepu, umieśćmy też adres tego najbliższego oraz ewentualne dodatkowe informacje do kierowców, jak wskazówki nawigacyjne lub czas dojazdu.