totemy firmowe

Zalety tradycyjnego marketingu

Reklamy spotykamy zarówno w internecie, jak i w świecie rzeczywistym. Zwykle są na ulicach, w lokalach gastronomicznych oraz centrach handlowych. Na atrakcyjność reklamy tradycyjnej wpływa wiele czynników. Oto kilka z nich.

Obszerna grupa docelowa

To największy atut reklam w formie tradycyjnej. Przekazy zamieszczone np. na przystanku autobusowym zobaczą odbiorcy w różnym wieku. Od najmłodszych po osoby starsze. Dobrym przykładem są totemy reklamowe dla firm. Gdy dany totem zamieścimy w centrum miasta, nasz przekaz będzie skierowany do osób, które znajdują się w pobliżu totemu. Jeśli chodzi o internet jesteśmy ograniczeni do użytkowników danego fanpage czy strony. Należy pamiętać również o tym, że nie wszyscy są użytkownikami internetu. Większość osób starszych nie korzysta ze świata wirtualnego. Dlatego, jeśli mamy produkt wyłącznie dla osób starszych lepiej jest postawić na reklamę w formie tradycyjnej.

Zaufanie klienta

Reklamy zamieszczone na totemach reklamowych lub w oknie sklepu wzbudzają zaufanie. Klient w internecie często nie zwraca uwagi na wyświetlane reklamy. Wszelkie próby reklamowe są traktowane jak spam lub naciąganie na kasę. Reklama w szyldzie bardziej zainteresuje przechodnia do odwiedzenia lokalu, gdyż nie jest nachalna. Klient sam może zdecydować czy chce odwiedzić sklep, czy wręcz przeciwnie. Forma tradycyjnych reklam jest dużo bardziej przystępna. Gdyż od dziecka jesteśmy przyzwyczajani do czytelnictwa. Rzeczy drukowane są lepiej przyswajane od tych w internecie. Reklamy drukowane są szybciej zapamiętywane od internetowego przekazu.

Marka zyskuje na znaczeniu

W tradycyjnych kampaniach marketingowych znaczenie marki rośnie. Gdy klienci są posiadaczami produktu lub usługi zaczynają utożsamiać się z daną marką. Nazwa firmy na totemy reklamowe wywołują u nich pozytywne emocje. Widząc reklamę w prasie, na stacji PKP lub na połykaczu w rynku przypominają sobie o marce. Znaczenie marki nie rośnie tylko w oczach klientów, ale również u konkurencji i partnerów biznesowych. Pozytywne znaczenie marki wpływa na łatwiejszy proces rekrutacji.