W celu oznakowania placówek usługowych, czy handlowych coraz częściej wykorzystuje się otoki reklamowe. Tego rodzaju elementy są widoczne z dużej odległości, a dzięki temu, że można je podświetlać, przykuwają uwagę nawet w nocy. Sprawdź, czym właściwie są te konstrukcje, jakie wyróżnia się ich rodzaje, a także, gdzie znajdują zastosowanie.
Otoki reklamowe – czym dokładnie są?
Tego typu kreacje, które są określane również mianem blend, czy attyk, należą do coraz popularniejszych elementów reklamy zewnętrznej. Mogą być wykonywane zarówno z aluminium, jak i z tworzyw sztucznych, przyjmując formę niedużych ścianek lub charakterystycznych balustrad, które otaczają dach budynku z zewnątrz. Na chwilę obecną otoki reklamowe są produkowane przez wielu producentów, w tym między innymi przez firmę Kamiko.
Jakie wyróżnia się ich rodzaje?
Konstrukcje te mogą być wykonywane na dowolny wymiar, stanowiąc perfekcyjne uzupełnienie architektury obiektu. Oznacza to, że otoki mogą przyjmować różną wysokość oraz wypukłość, w zależności od konstrukcji budynku, czy indywidualnych preferencji inwestora.
Wyróżnia się dwa podstawowe rodzaje otoków reklamowych:
– standardowe, nie świetlne,
– aluminiowe ze wpustem, które dają możliwość zainstalowania neonu lub innego elementu oświetleniowego, czyniąc reklamę bardziej widoczną dla odbiorcy.
Otoki reklamowe i ich zastosowanie
Na otoku reklamowym można umieścić nie tylko logo, czy nazwę firmy, ale także napisy informacyjne. Jeszcze do niedawna tego typu elementy były dostrzegane głównie na stacjach benzynowych, dzisiaj natomiast są wykorzystywane przez wiele placówek handlowych oraz usługowych. Z otoków reklamowych coraz częściej korzystają bowiem myjnie samochodowe, lokale gastronomiczne, markety, wolnostojące pawilony itp.
Nie da się ukryć, że otoki reklamowe są ważnym elementem identyfikacji wizualnej. Poza tym, że pozwalają przedsiębiorcy wyróżnić swój biznes, mogą stanowić efektowne dopełnienie architektury budynku, a także element przykuwający uwagę potencjalnych klientów.