Wśród wielu kanałów komunikacji masowej dużą popularnością wyróżnia się reklama zewnętrzna, zwana również outdoorową (ang. outdoor advertising). To treść marketingowa, która jest umieszczana poza miejscem zamieszkania odbiorcy. Ma za zadanie dostarczyć wiedzę potencjalnemu konsumentowi przebywającemu poza domem. Taka forma przekazu posiada liczne zalety, które wpływają na jej skuteczność.
Najbardziej zauważalnym atutem reklamy zewnętrznej jest jej rozległy zasięg oddziaływania. Umożliwia ona bowiem dotarcie do masowego odbiorcy. To bardzo istotna kwestia, dzięki której reklamowana marka może zaistnieć w świadomości szerokiej grupy potencjalnych klientów.
Lokalizacja reklamy w pobliżu centrów handlowo-usługowych daje możliwość długotrwałego wpływu na konsumenta i pozwala lepiej zapamiętać przekaz. Zakres jej oddziaływania poszerzają również sami odbiorcy, którzy na zasadzie polecenia przekazują ją dalej. Inną zaletą reklamy zewnętrznej są liczne możliwości wyboru nośnika, co pozwala tworzyć ciekawe i efektywne marketingowo koncepcje.
Skuteczny plakat lub billboard powinien charakteryzować się prostą treścią, aczkolwiek wyrażoną w precyzyjny sposób, najlepiej z odrobiną humoru. W warstwie graficznej ważny jest ład estetyczny. Forma przekazu nigdy nie powinna przesłaniać treści.
Kolejną mocną stroną reklamy typu outdoor jest możliwość szybkiego odbioru przesłania, co odbywa się natychmiastowo w momencie spojrzenia na planszę. Przekazy zamieszczone w innych kanałach komunikacji są nieco bardziej czasochłonne, jeśli chodzi o odbiór treści.
Jakie jeszcze wyróżnia się rodzaje reklamy?
Biorąc pod uwagę kanał przepływu treści marketingowej istnieją ponadto takie rodzaje reklamy, jak: telewizyjna, internetowa, prasowa, radiowa, czy pocztowa. Największą siłę oddziaływania społecznego posiada reklama TV. Związane jest to zarówno z jej zasięgiem przestrzennym, jak również wywieraniem przez telewizję wpływu na kształtowanie postaw i zachowań widzów. Potęga perswazji tej formy przekazu marketingowego wynika z jej niezwykle mocnego działania na zmysły wzroku i słuchu u odbiorcy.