O tym, że “reklama jest dźwignią handlu” wie każdy przedsiębiorca. Jest to ważne zwłaszcza w świecie współczesnym, w którym prowadzenie własnego biznesu wiąże się z konkurowaniem z dziesiątkami, jeśli nie setkami, innych firm. Jednym z najważniejszych – i jednocześnie najpopularniejszych – narzędzi marketingowych jest szyld. Jak wpływa on na wizerunek firmy i dlaczego każde szanujące się przedsiębiorstwo powinna go mieć?
Profesjonalizm
Szyld firmowy od razu przywodzi na myśl profesjonalizm: potencjalny klient – a ewentualnie również kontrahent – zauważa, że firma nie jest prowadzona niedbale i “na kolanie”. Brak tego elementu pokazuje, że dany biznes – i jego właściciel – nie jest pewny siebie i swojego biznesu, a lokal wynajmuje jakby “tymczasowo”, nie wiedząc zupełnie, co będzie jutro. Natomiast powieszony szyld wskazuje na ugruntowaną już sytuację na rynku (nawet, jeśli status firmy w rzeczywistości wcale nie jest taki stabilny) i dbałość o szczegóły (oczywiście, aby tak było, reklama musi być ładna, staranna i niezniszczona inaczej buduje wrażenie wręcz przeciwne).
Sprawdź naszą usługę: Szyldy reklamowe Poznań
Indywidualizm
Dobry szyld daje dużą przewagę nad innymi zakładami (zwłaszcza tymi, które szyldu nie posiadają). Oznaczona nim firma przestaje być jednym z wielu anonimowych miejsc, a staje się konkretną marką z pomysłem na siebie i swój wizerunek. Oczywiście oryginalność baneru jest tutaj dodatkowym plusem, aczkolwiek konieczny jest przy tym rozsądek oraz dopasowanie do charakteru firmy i jej klientów (przykładowo kancelaria adwokacka czy zakład pogrzebowy raczej musi decydować się na prostotę). Niemniej ciekawy szyld ma szansę stać się znakiem rozpoznawczym firmy, po którym klienci będą ją poznawać.
Dbanie o klienta
To kwestia z pozoru bardzo prozaiczna, ale w istocie mająca duży wpływ na odbiór danej firmy. Szyld pozwala klientom po prostu łatwo odnaleźć przedsiębiorstwo. O ile to może nie być niczym szczególnie dostrzeżonym, o tyle każdy zauważy, i odpowiednio “doceni”, sytuację, gdy nie będzie mógł znaleźć poszukiwanej firmy, przez co będzie skazany na długie błądzenie, aby w końcu się do niej dostać. To oczywiście wizerunkowa katastrofa, na którą nie można sobie pozwolić.