Nie da się ukryć, że w dzisiejszym świecie jesteśmy otoczeni przez reklamy. Ich natłok powoduje, że jesteśmy znudzeni ich zawartością. Znaczna część reklam jest widoczna tylko za dnia. Aby stworzyć reklamę, która będzie widoczna nawet w nocy można wykorzystać neony. Pierwsze neony pojawiły się już w 1910 roku, więc ich wykorzystanie sięga ponad 100-letniej tradycji. Nazwa wzięła się od gazu szlachetnego, który wypełniał pierwszą na świecie reklamę wykonaną ze szkła i wypełnioną tym gazem, czyli neonem. Można powiedzieć, że neon to “rura świetlna” wykonana ze szkła, która może emitować różnego koloru światło. Ich kształt oraz kompozycja zależy od kreatywności twórcy, oraz w jakim kontekście ma zostać wykorzystana.
Reklama neonowa
Jest to jedna z najpopularniejszych metod marketingu zewnętrznego. Ponieważ reklama neonowa wykorzystuje światło, aby zwrócić uwagę konsumenta, używa się ich przede wszystkim w nocy. Ma za zadanie przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta oraz wywołać u niego odpowiednią reakcję — czyli wejście do sklepu i zrobienie zakupów. Odpowiednie ulokowana reklama jest zauważalna nawet z dalekiej odległość. Ponieważ neony wykorzystywane były najczęściej w nocy, kojarzone są najczęściej z miejscami oferującymi rozrywkę, na przykład barami, dyskotekami, kasynami.. Jednak wykorzystując odpowiednie tło neon może być zauważalny nawet za dnia. Dlatego zaczęto wykorzystywać je również w punktach handlowych i usługowych.
Neony świetlne LED
Neony ledowe to alternatywa tradycyjnych wariantów gazowych. Litery podświetlane LED są przede wszystkim energooszczędne, dzięki czemu koszty marketingowe są znacznie mniejsze. Jednak głównym zadaniem reklamy jest zwrócenie uwagi przechodnia i przeczytanie zawartej treści. Cena reklamy neonowej jest uzależniona od wielu czynników: wielkość reklamy, ilość wykorzystanego materiału, rodzaj emitowanego światła, nieskomplikowanie zamówienia i inne. Wpływ na cenę zależy od samego projektu, czy klient przyjdzie już z gotowym, czy to producent ma stworzyć grafikę i styl napisu.