Odpowiednie reklamowanie firmy jest jednym z kluczowym aspektów względem jej rozwoju i kształtowaniu pozycji na rynku. Co zrobić, by się wyróżnić i przyciągnąć klientów?
Treść i forma
Przygotowując plan promocji, należy sobie zadać pytanie, o jakiej formie będziemy mówić – czy będzie to reklama stacjonarna, a może materiały wideo lub audio. W przypadku tych drugich jedynie największe firmy mogą sobie pozwolić na kosztowne miejsce na antenie telewizyjnej lub radiowej, natomiast spore możliwości pod tym względem stworzył rozwój internetu, a w szczególności mediów społecznościowych.
Istotnym aspektem jest treść reklamy, a więc to co chcemy w niej przekazać. Mogą być ukierunkowane na konkretny produkt lub usługę, bądź też ogólną promocję marki danego przedsiębiorstwa. Jednak bez względu na wszystko liczy się to by poszczególne aspekty reklamy były spójne – pozostawały w zgodzie z sobą nawzajem i ogólną polityką firmy, bowiem tylko wtedy będą autentyczne i zaciekawią konsumenta.
Uniwersalna zasada jest jednak taka, że ma się wyróżniać na tle innych i zapadać klientom w pamięci. Z tego względu często wykorzystuje się charakterystyczne postaci, zdjęcia produktów, a także wstawki humorystyczne. Wszystko po to, by zwrócić uwagę i zaintrygować, bowiem wtedy istnieje szansa, iż dana osoba skorzysta z naszej oferty.
Nośnik reklamy
W obrębie bardzo ważnej promocji stacjonarnej istotną rolę pełnią nośniki reklamy, a więc urządzenia na których prezentowany i eksponowany jest nasz materiał. Najczęściej spotykana forma to billboardy lub wykorzystanie powierzchni dostępnej na budynkach.
Ciekawym rozwiązaniem są neony oraz ekrany LED, które od razu przykuwają uwagę, co zwiększa szansę na to, iż przechodnie zauważą w ogóle daną reklamę. Świetnie sprawdzają się również totemy reklamowe, a można je umieścić w pobliżu siedziby firmy czy sklepu. Nie tylko przyciągną one zainteresowanie, ale też skierują potencjalnych klientów prosto do naszego punktu, gdzie będą mogli lepiej poznać produkt, który ich zaintrygował.