Przedsiębiorcy mają obecnie dostęp do zróżnicowanych form reklamy – od promocji na plakatach, poprzez reklamę w radio, aż do reklam wideo w Internecie. Choć możliwości promocji własnej działalności zmieniają się w szybkim tempie, firmy nadal chętnie sięgają po tradycyjne sposoby reklamy. Mowa o billboardach, które stanowią nieodłączny element krajobrazu w szczególności w obszarach miejskich. Skąd bierze się ich popularność i dlaczego tego typu reklama jest tak opłacalna?
Mierz wysoko
Podstawową zaletą promowania swojej działalności na billboardzie jest jego doskonała widoczność, nawet z dużej odległości od terenu, na którym stoi dana konstrukcja. Dzięki swojej wielkości wielkopowierzchniowe reklamy czytelne są zarówno dla przechodniów, jak i osób prowadzących auta. Jasny przekaz, wizerunek produktu lub usługi i hasło zachęcające do podjęcia działania sprawiają, że tego typu reklama stanowi jedną z ulubionych form promocji wśród przedsiębiorców. Również dostęp do firm tworzących reklamy wielkopowierzchniowe jest bardzo łatwy. Decydując się billboardy Poznań a także inne duże miasta w Polsce pełne są firm zajmujących się przygotowywaniem projektów, a także drukowaniem tego typu kampanii. Muszą być one bowiem odpowiednio dobrze widoczne z daleka.
Ty decydujesz, kiedy zmieniasz treść reklamy
Choć tworzenie reklam billboardowych najczęściej opiera się na wynajmie konkretnej powierzchni do eksponowania reklam, to wielu właścicieli tego typu obiektów nie ma problemu z wynajmem długoterminowym. W tym czasie raz zawieszona reklama może być zmieniana wielokrotnie. Daje to duże możliwości przedsiębiorcom do tak zwanego “real- time marketing”, opartego na aktualnych wydarzeniach w społeczeństwie, czy kulturze. Reklamodawcy mogą iść także śladem wielkich koncernów samochodowych, które urządzają prawdziwe “wojny billboardowe”, czyli nawiązują we własnych reklamach do promocji konkurenta. Przychylność potencjalnych klientów jest wówczas gwarantowana, głównie ze względu na dużą dawkę humoru przy tego typu przedsięwzięciach.