totemy reklamowe wewnątrz podświetlane

Czym są pylony reklamowe?

Z elementami reklamy wizualnej obecnie spotykamy się w zasadzie na każdym kroku. Największe natężenie tego zjawiska obserwowane jest w dużych miastach i objawia się zazwyczaj między innymi w postaci pokaźnych billboardów. Istnieje jednak wiele innych form stosowanych w przypadku tego rodzaju marketingu, czego przykładem są tak zwane pylony reklamowe.

Charakterystyka i najczęstsze zastosowania

Pylonem reklamowym nazywamy rodzaj reklamy zewnętrznej o dosyć dużych rozmiarach. Swoją konstrukcją najczęściej przywodzą na myśl słup lub ścianę w kształcie prostokąta (czasem również prostokąta o zaokrąglonych krawędziach), przy czym zwykle ich wysokość jest większa niż szerokość. Głównym elementem składowym jest stalowa rama, która zostaje na stałe przymocowana do fundamentów. Do owej ramy dopasowany zostaje materiał tworzący “ekran”, którym mogą być chociażby blachy aluminiowe malowana proszkowo lub panele pleksi. Ważne jest odpowiednie zabezpieczenie całości — tak, aby charakteryzowała się odpornością na korozję i promieniowanie ultrafioletowe, a także nie sprawiała trudności w zachowaniu czystości.

Cechą, która wyróżnia pylony reklamowe na tle podobnych form jest zdecydowanie możliwość zastosowania oświetlenia. Z reguły są to diody LED, które umieszcza się wewnątrz, w celu podświetlenia prezentowanej treści. W tym przypadku dużą rolę odgrywa jakość używanego światła, ponieważ zapewnia ona jego równomierne rozproszenie i jednolitą barwę, co z kolei wpływa na dobrą widoczność i profesjonalny wygląd reklamy. Nie jest to jednak konieczne, więc występują one także w formie nieoświetlonej.

Jeżeli chodzi o miejsca, w których takie wizualizacje mogą zostać z powodzeniem usytuowane, wyróżnia się kilka podstawowych lokalizacji. Pylony reklamowe bez wątpienia sprawdzą się przy wejściach do biurowców, większych firm bądź galerii handlowych. Rozwiązanie to często stosuje się także na stacjach benzynowych, a nawet przy wjeździe do niektórych miast, w celach promocyjno-turystycznych. Reklama w takiej formie może stanowić naprawdę ciekawy element architektoniczny w kontekście danej przestrzeni.