Bilbord - czy to dobra inwestycja w reklamę?

Bilbord – czy to dobra inwestycja w reklamę?

Promocja to zgodnie z definicją element marketingu wykorzystywany do przekazywania informacji konsumentom na temat produktów, w celu wytworzenia u nich odpowiednich preferencji zakupowych. Jedną z najczęściej wykorzystywanych form promocji jest reklama. Popularnym i chętnie wykorzystywanym narzędziem reklamowym jest bilbord.

Niski koszt i duży zasięg

Bilbord nazywany również banerem to tablica lub plakat reklamowy o dużych rozmiarach umieszczany najczęściej na budynkach, lub specjalnych słupach. Jego charakterystyczną cechą jest trwałość i duża odporność na działanie niekorzystnych warunków atmosferycznych. Wytworzenie i umieszczenie bilbordu nie kosztuje wiele, dlatego jest to stosunkowo tania forma promocji. Koszty te stają się jeszcze niższe, jeśli weźmie się pod uwagę zasięg oddziaływania dużych banerów reklamowych.

Umieszczane w odpowiednich miejscach bilbordy są widoczne dla wielu przechodniów z odległości nawet 50-100 metrów, dlatego są jedną z najlepszych i najtańszych form reklamy zewnętrznej. Dodatkowo niskie koszty wytworzenia baneru pozwalają na częste aktualizowanie prezentowanych treści.

Neutralna i skuteczna forma promocji

Należy pamiętać, że skuteczność oddziaływania jest w ogromnym stopniu uzależniona od wyglądu bilbordu oraz przekazywanych treści. Wiele firm wykorzystujących tę formę promocji zwraca szczególną uwagę na kreatywność, oryginalność oraz prostotę przekazu. Odpowiednio przygotowany baner przyciąga uwagę i może być wykorzystywany do kreowania wizerunku firmy lub marki.

Ogromną zaletą bilbordów jest ich neutralność. Duże plakaty lub tablice reklamowe są traktowane jako część otoczenia. Konsumenci w obecności bilbordów nie czują się skrępowani, ponieważ nikt nie próbuje im w sposób bezpośredni niczego sprzedać ani zaproponować. Przekaz umieszczony na tablicy trafia do odbiorców mimowolnie i nie zakłóca wykonywanych przez nich czynności. Duża skuteczność bilbordów sprawia, że są one powszechnie stosowanym narzędziem promocyjnym wykorzystywanym przez największe marki.