Małe firmy tak samo, jak duże w dzisiejszych czasach muszą zadbać o odpowiednią promocję, a co za tym idzie, reklamę. Wszystko zależy od założonej i przyjętej strategii marketingowej, o której nie powinniśmy zapominać także w przypadku tzw. small businessu. Warto zapoznać się z różnymi rodzajami reklam, które idealnie sprawdzą się w przypadku niewielkich firm czy małych przedsiębiorstw. Te rodzaje reklamy nie wymagają gigantycznych nakładów finansowych, a odpowiednie ich zaplanowanie pozwoli osiągnąć zadowalające rezultaty i zbudować pozytywny wizerunek marki czy firmy.
Czy warto inwestować w reklamy?
To, że reklama jest dźwignią handlu, mówi już ludowe porzekadło i jest w tym wiele prawdy. Oczywiście w przypadku niewielkich firm i małych biznesów wydatki na tzw. marketing i promocję są zazwyczaj dużo bardziej ograniczone niż w przypadku wielkich przedsiębiorstw. Jednak nawet przy ograniczonym budżecie możemy zaplanować naszą kampanię reklamową tak, by przyniosła ona, jak najlepsze rezultaty. W takim wypadku warto postawić na tradycyjne formy reklamy, które będą lokalnie przyciągać potencjalnych klientów.
Jakie reklamy wybierać?
Warto tutaj jednak zdecydować się na najbardziej typowy rodzaj reklam, jakimi są reklamy naścienne. Idealnie sprawdzają się w każdych warunkach, można montować je na każdej powierzchni: murze, ogrodzeniu czy ścianie budynku. Szczególną uwagę warto zwrócić na banery, których koszt jest niewielki, a odpowiednio zaprojektowane i wyeksponowane mogą stać się naprawdę elementem budującym promocję firmy czy marki. Jeśli zdecydujemy się na wykonanie np. baneru z materiału odpornego na działanie promieni słonecznych, deszczu i mrozu to możemy mieć pewność, że posłuży on nam dość długo. Bardzo dobrze sprawdzą się również tablice gabarytowe. Nie są kosztowne, a dodatkowo na pewno przyciągną uwagę potencjalnych klientów czy osoby zainteresowane nawiązaniem współpracy. W przypadku sklepów czy punktów usługowych bardzo fajnym rozwiązaniem są tablice reklamowe stojące, nazywane po prostu potykaczami.