Reklama zewnętrzna odgrywa współcześnie bardzo istotną rolę w promocji wielu firm i produktów. Aby zwiększyć jej skuteczność, agencje marketingowe prześcigają się we wprowadzaniu kolejnych, coraz bardziej nowoczesnych jej form. Poniżej prezentujemy te najciekawsze, które szczególnie warto wziąć pod uwagę przy planowaniu strategii promocji swojej firmy.
Ekrany LCD
To zdecydowanie jedna z najbardziej interesujących i najchętniej stosowanych form reklamy zewnętrznej. Ekrany LCD ustawia się przede wszystkim w miejscach o dużym natężeniu ruchu, takich jak dworce kolejowe, przystanki komunikacji miejskiej, metro, autobusy, czy tramwaje. Oprócz prostych komunikatów reklamowych można na nich wyświetlać całe spoty. Odbiorcy mają wystarczająco dużo czasu na zapoznanie się z nimi, na przykład w czasie podróży komunikacją zbiorową, czy oczekiwania na autobus.
Pylony reklamowe
Pylony nazywane też totemami mają postać konstrukcji o sporych rozmiarach ustawianych na zewnątrz lub wewnątrz budynków. Ich wygląd i kształt można dowolnie modyfikować, dopasowując je do potrzeb konkretnego klienta. Mogą być zadrukowane jedno lub dwustronnie, mogą być wyposażone w podświetlenie albo dodatkowo pełnić funkcję tablicy kierunkowej — możliwości są niemal nieograniczone. Pylony reklamowe są łatwo zauważalne i bardzo czytelne, co decyduje o ich skuteczności. Ustawia się je przed większością biurowców i siedzib większych firm.
Reklama na na ekranach bankomatów
To kolejna forma reklamy zewnętrznej dopasowana do potrzeb współczesnych odbiorców. Jest o tyle skuteczna, że większość użytkowników bankomatów ani na chwilę nie odrywa oczu od ich ekranów, w oczekiwaniu na kolejne komunikaty i instrukcje. Chcąc nie chcąc, zapoznają się więc z treścią całej reklamy, zanim będą mogli faktycznie skorzystać z bankomatu. Dopasowując rodzaj promowanego produktu i przekaz do profilu przeciętnego użytkownika bankomatu, a więc osoby mieszkającej w mieście, dysponującej gotówką, można znacznie podnieść skuteczność promocji.